Müdür: Pelin KURULTAY UYMAZ
Telefon: 0232 484 66 15 Faks: 0 232 489 35 45
E-Posta: imarsehircilik@konak.bel.tr
İMAR VE ŞEHİRCİLİK MÜDÜRLÜĞÜ HAKKINDA
İmar ve Şehircilik Müdürlüğü olarak 3194 sayılı İmar Kanunu ve ilgili diğer mevzuat kapsamında, resmi kurumlar, özel ve tüzel kişilerin görev alanımıza giren taleplerini karşılamaya yönelik teknik hizmetler yürütülmektedir.
Genel ilkemiz kentimizdeki imar iş ve işlemleri kaliteli, verimli kentleşme ilkeleri, fen ve sağlık kurallarına uygun bir şekilde yapılarak, hizmet kalitesini iyileştirmektir. Hizmet odaklı yönetim anlayışıyla birlikte sorumluluk alanımızdaki yerleşme alanlarının onaylı imar planlarına uygun gelişmesi hayata geçirilmesi işlemlerini yürütmek, planların uygulamaya geçirilmesi için gereken disiplin ve özveriyi göstermek, yatırımların yer seçimlerini ve geliştirilmesini doğru yönlendirmek, sağlam estetik, iklim ve çevre koşullarına ve engellilerin kullanımına uygun, enerji korunumu açısından planlanmış çağdaş yapılar yapılması hedeflenmiştir.
Misyon ve Vizyon
Misyon:
Doğrudan insana dokunan belediyecilik anlayışı ile vatandaşın kaliteli yaşamasını hedefleyen ihtiyaçların karşılandığı her zaman ulaşılabilen, herkesin görmek ve yaşamak istediği bir kent olmak.
Vizyon:
Tarihine sahip çıkan, kentsel estetiğe ve çevresel duyarlılığa önem veren, sosyal adaletin ve toplumsal eşitliğin sağlandığı, tüm kültürlerin özgür, mutlu ve bir arada yaşadığı bir Konak yaratmak.
Dökümanlar için tıklayınız
-------------------------------------------
MÜDÜRLÜK BİRİMLERİ
- İMAR DURUMU BİRİMİ
- YAPI RUHSAT BİRİMİ
- YAPI KULLANMA BİRİMİ
- HAKEDİŞ BİRİMİ
- KUDEB BİRİMİ
- İDARİ İŞLER BİRİMİ
- ARŞİV BİRİMİ
İMAR VE ŞEHİRCİLİK MÜDÜRLÜĞÜ GÖREV VE ÇALIŞMA YÖNETMELİĞİ
Birimlerin Görevleri
İdari İşler Birimi:
a) Personel olarak iki kişiden oluşur.
b)Personelin devam durumu, rapor, izin, disiplin cezaları gibi belirleyen tabloyu düzenler, bu işlemleri müdür ve müdür yardımcısının bilgisi dâhilinde yapar ve takip eder.
c) Müdürlüğün kadrosunda bulunan ve ayrıca fiilen çalışan tüm personelin özlük hakları ile ilgili yazışmaların ve demirbaş, ayniyat, ödenek işlemlerinin yapılmasını, müdür ve birimler yetkilisinin vereceği emir ve direktiflerinin 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu kapsamında yerine getirilmesidir.
ç) Eğitim seminerine katılacak personele Başkanlık Olur'u alarak gerekli yazışmaların yapılması.
d) Hemşeri İletişim Merkezi (HİM) ve Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi (CİMER) gelen evrakların sevk ve idaresini sağlar.
e) Her ay maaş bordroları ve üç ayda bir ek özel hizmet tazminatı bordrolarını maaş tahakkuk ilgili işlemlerin mevzuata uygun olarak tamamlanmasını sağlar.
f) Müdürlükte görevli personelin yurt içi ve yurt dışı geçici görevlendirmelerde, avans evrakını düzenleyip, ilgili kişinin avans almasını sağlar. Görev dönüşünden itibaren bir
ay içerisinde avans kapatma işlemini sonuçlandırır.
g) Müdürlüğün ihtiyacı olan demirbaş ve kırtasiye malzemelerinin Destek Hizmetleri
Müdürlüğünce tedarik edilmesini sağlar.
ğ) Kendi faaliyet alanı ile ilgili yazışmalar yapar.
h) Müdürlük demirbaşına kayıtlı tüm malzemeler ile ilgili gerekli işlemi yaparak demirbaşların mevzuata uygunluğunu sağlar.
ı) Bağlı bulunduğu amirin vermiş olduğu benzer görevleri yerine getirir.
İmar Durumu Birimi:
İmar Durumu Birimi mevzuatta belirlenen kurallara, yasalara ve süreçlere uymak koşulu ile aşağıdaki görevleri yerine getirir:
a) Mevzuatta belirlenen yasa ve yönetmelikler doğrultusunda imar planına göre kitle etüdleri yapar.
b) Bu etüdlere göre yazılı veya çizili olmak üzere imar durumu belgesi düzenler.
c) İ.K.T.V.K.B.Kurulunca tescillenen parselleri ilan tutanağı hazırlayarak ilan eder.
ç) Yer seçim belgesi düzenler.
d) İmar planı örneği ve sit paftası örneği verir.
e) Arsa emlak vergisi muafiyetine esas olarak arsanın imar planındaki konumunu belirtir.
f) 3194 Sayılı İmar Kanununun 18.maddesine göre yapılan parselasyon uygulamalarında parsel etüdlerini kontrol ederek kitle etüdü yapar.
g) Kitle hattı ve imar hattı ile ilgili konularda adaya ait arşiv dosyalarını inceler ve görüş bildirir.
ğ) Ada kitlelerine ait otopark tetkiki yapar.
h) Tevhid, ifraz, yola terk, ihdas gibi talepleri inceler, görüş verilir. Plan ve Proje Müdürlüğü, Tapu Müdürlüğü v.b. kurum ve kuruluşlarla yazışma yapılır.
i) Bağlı bulunduğu amirin vermiş olduğu benzer görevleri yerine getirir.
Yapı Ruhsat Birimi:
Yapı Ruhsat Birimi mevzuatta belirlenen kurallara,Yasalara ve süreçlere uymak koşulu
ile aşağıdaki görevleri yerine getirir.
a) İnşaat ruhsatı talepleri, ikinci maddede belirtilen yasa ve yönetmelikler kapsamında
incelenerek, mimari, betonarme ve sihhi tesisat projeleri onaylanarak yapı inşaat ruhsatı tanzim edilir.
b) Ruhsat müddeti içerisinde bitirilemeyen yapılara ruhsatı yenileme, isim değişikliği ruhsatı düzenlemek.
c) Ruhsat almış mevcut yapıların, tadilat talepleri incelenerek tadilat ruhsatı veya güçlendirme ruhsatı düzenlenir.
ç) İmar planında tescilli yapı, bitişiği veya karşısı konumunda bulunan parsellerle ilgili, yeni inşaat ve tadilat ruhsatı talepleri incelenerek, ön onay işlemi yapılıp İzmir 1 Numaralı Kültür Varlıklarını Koruma Bölge Kuruluna sunulur.
d) Kot farkı bulunan parsellere, kot krokisinin uygun gördüğü gabaride istinad duvarı
ruhsatı verilir.
e) Ruhsat almadan başlanan, inşaat ve tadilatlara ruhsat verilebilmesi için, 3194 sayılı
İmar Kanuna göre işlem yapılarak, encümene sunulur.
f) Nitelik belgesi hazırlanır.
g) Binalara 3194 sayılı İmar Kanununa göre tamirat izni verilir.
h) Ruhsat eki proje ve belgelerin suretleri onaylanarak verilir.
ı) Kendi faaliyet alanı ile ilgili yazışmalar yapılır.
i) Bağlı bulunduğu amirin vermiş olduğu benzer görevler yerine getirilir
j) İmar mevzuatı kapsamında yürütülen tüm yapı izinlendirmelerinde aranacak belgeler için ön tetkik (evrak-proje) kontrolü yapmak.
k) İzmir Büyükşehir Belediyesi Otopark Yönetmeliği Uygulama Esaslarına istinaden otopark komisyon kararlarını otopark modül giriş sisteminde hazırlamak.
l) Ruhsat gerektirmeyen tadilatların gerekli proje onaylarını yapmak.
m) Asansör Uygulama projelerini onaylamak.
n) 6306 sayılı kanunun uygulama yönetmeliğinde belirtilen müteahhitlerin payına düşen bağımsız bölümler ile ilgili satış izni işlemlerini yapmak.
o)Yıkım ruhsatı düzenlemek, 6306 sayılı kanun kapsamına girmeyen ve müdürlüğümüzce yıkım ruhsatı düzenlenmiş yapılara yanan ve yıkılan yapılar formu
düzenlemek.
ö) Ulusal yapı denetim sistemindeki yapı ruhsatına ait ilgili tüm işlemleri yapmak
p) Yol bedeli için arşivinden makbuz incelemesi yapıp Fen İşleri Müdürlüğüne bilgi vermek, iş deneyim belgesi düzenlemek, iksa ruhsatları düzenlemek.
r) Taşınmaz kültür varlığı parseline bitişik parsellerde ve koruma alanlarında yer alan ve
yürürlükteki yasal düzenlemelere göre ruhsatı bulunan tescilsiz taşınmazlardaki tadilat
ve tamirat uygulamalarına, varsa koruma amaçlı imar planı koşulları da dikkate alınarak
izin vermek
s) Tescilli parsellerde eski eser yapılara ait restorasyon-restütisyon ve rekonstrüksiyon ön onay ve kesin onaylarını yaparak ruhsat düzenlemek.
ş) Blok veya ayrık nizam da yapılacak parsellere ait kitle tastiği onayını yapmak.
t) UKOMEYE sunulmak üzere Açık otopark ön onayı yapmak
u) Yapı Ruhsatı düzenlenmesinden sonra kat irtifakı ve kat mülkiyeti işlemlerini Kadastro Müdürlüğü veTapu Müdürlüğü ile ortaklaşa yürütmek.
ü) Muvakkat inşaat şerhinin kaldırılması ile ilgili talepleri inceleyerek belediye encümenine sunmak.
v) Türkiye Bina ve Deprem Yönetmeliği ve Zemin ve Temel Etüdü Uygulama Esasları ve Rapor Formatına Dair Tebliğ'in ilgili maddeleri gereğince Proje Müellifi ile parsel bazında zemin ve temel etüdü uygulanacak parsel ve inşa edilecek, güçlendirme yapılacak, zemin iyileştirme yapılacak yapı özelinde gerekli sondaj sayısı ve sondaj derinliği hakkında görüş bildirmek ve parsel bazında zemin ve temel etüdü hazırlamak için yapılan sondaj uygulamaları yerinde denetlenir ve ilgili tutanaklar tutmak y) İlgili zemin ve temel etüdünde yapılan analizler sonucu yerel zemin sınıfı ZF (taşıma gücü düşük, sıvılaşmanın olduğu) ise gerekli Tasarım Gözetmeni değerlendirme raporu ve ilgili evrakların uygunluğu kontrol etmek.
z) Muvakkat inşaat ve muvakkat inşaatın kaldırılması ile ilgili talepler, Belediye Encümenine sunulur.
zz) Bağlı bulunduğu amirin vermiş olduğu benzer görevleri yerine getirir.
Hakediş Birimi:
a) 4708 sayılı Yapı Denetim Kanununa ve Uygulama Yönetmeliğine göre yapı denetim
kuruluşlarının hakediş işlemleri yapılır.
b) Yapı denetim kuruluşlarında görevli personel ve müteahhit değişiklikleri Bakanlığa bildirilir.
c) Yıl sonunda Yıl Sonu Tesbit Tutanağı onaylanır.
ç) Yapı tamamlandıktan sonra iksa ve istinatlarda İş Bitirme Tutanağı onaylanır.
d) Ruhsat aşamasından sonraki yapı denetim sistemindeki tüm işlemleri yapar.
e) Ruhsat alınan binaya ait yapı denetim hizmet sözleşmesinin feshi ile ilgili işlemler yapılır.
f) 4708 sayılı kanuna aykırı binalara, yapı denetim kuruluşunun görevden ayrılması veya mimar ve mühendislerden birinin yapı ile ilişkisinin kesilmesi durumunda yapı tatil tutanağı hazırlanarak inşaat durdurulur.
g) Hakediş raporları için gerekli evrakları alır, işlemleri yapar. Ödemenin yapılması için
Hakediş raporlarının hazırlayıp Konak Mal Müdürlüklerine gönderilir.
ğ) Cimer / Him şikayetlerinde devam eden inşaatların denetler, ilgili yazışmaları yapar.
h) Bağlı bulunduğu amirin vermiş olduğu benzer görevleri yerine getirir.
Yapı Kullanma Birimi:
a) Yeni yapı, tadilat ve restorasyon ruhsatı alıp inşaatı tamamlanmış yapılarda ruhsat eki
onaylı projelerinin uygunluğu yerinde tetkik edilerek yapı kullanma izin belgesi düzenlenir.
b) 1957 yılından önce mevcut binalar tasdikli projelerine veya özel idare kaydına göre yerinde tetkik edilerek yapı kullanma izni yerine geçen yazı talepleri değerlendirilir.
c) Mevcut yapılarda kat irtifakından kat mülkiyetine geçiş talepleriyle ilgili yazışmalar yapılır.
ç) Zaman içerisinde imar düzenlemeleri sonucu değişikliğe uğramış adres, ada, parsel
bilgilerinin İmar arşivindeki mevcut yapı kullanma izin belgeleri üzerinde düzeltilmesi talepleri değerlendirilerek sonuçlandırılır.
d) Yapı Denetim mevzuatına göre inşaatı tamamlanan yapıların %100 seviye, %100 hakediş ve iş bitirme evrakları incelenerek Yapı Denetim Sistemi üzerinden onaylanır.
e) Diğer kurumların ve yapı sahiplerinin talebi üzerine arşiv işlem dosyasında mevcut olan yapı kullanma izin belgesinin onaylı sureti verilir.
f) Kendi faaliyet alanı ile ilgili yazışmalar yapılır.
g) Bağlı bulunduğu amirin vermiş olduğu benzer görevleri yerine getirir.
Kudeb Birimi:
Kudeb Birimi, 2863 sayılı Kanun doğrultusunda ‘Koruma, Uygulama ve Denetim Büroları, Proje Büroları ile Eğitim Birimlerinin Kuruluş, İzin, Çalışma Usul ve Esaslarına Dair Yönetmelik’ doğrultusunda aşağıdaki iş ve işlemler yürütülür.
a) Taşınmaz Kültür Varlıklarında yapılacak olan tadilat ve tamirat uygulamaları öncesinde yapıyı incelemek ve yapılacak onarımlara ilişkin koşulların sağlanması durumunda onarım ön izin belgesi düzenlemek,
b) Taşınmaz Kültür varlığı parseline bitişik parsellerde ve tescilli parsellerin koruma alanlarında yer alan, yürürlükteki yasal düzenlemelere göre Yapı Kullanma İzin
Belgesi veya 1957 yılı öncesi İl Özel İdare Kaydı bulunan tescilsiz taşınmazlardaki tadilat ve tamirat uygulamalarına onarım ön izin belgesi düzenlemek,
c) Tadilat ve tamirat kapsamında başlanılan onarımlarda esaslı onarım gereğinin saptanması durumunda onarımı durdurarak konuyu belgeleriyle koruma bölge kurulu Müdürlüğüne iletmek,
ç) Taşınmaz kültür varlıkları, bunların koruma alanları ve sit alanlarında, tadilat ve tamiratların; özgün biçim ve malzemeye uygun olarak gerçekleştirilmesini denetlemek, uygun bulunanlara onarım uygunluk belgesi düzenlemek,
d) Korunması Gerekli Taşınmaz Kültür Varlığı olarak tescilli taşınmazlarda devam eden izinsiz uygulamaları Zabıta Müdürlüğümüz marifetiyle durdurmak; izinsiz uygulama tespit edilmesi durumunda “tespit raporu” düzenleyerek Koruma Bölge Kurulu Müdürlüğüne iletmek, alınacak Kurul Kararı doğrultusunda işlemleri yürütmek,
e) Kentsel Sit Alanı içinde yer alan veya taşınmaz kültür varlığı parsellerin koruma alanlarında ve Sit alanlarında yer alan tescilsiz taşınmazlarda izinsiz uygulama tespit edilmesi durumunda 3194 sayılı İmar Kanunu doğrultusunda değerlendirilmek üzere Yapı Kontrol Müdürlüğüne iletmek,
f) Tehlike arz eden Kültür Varlığı olarak tescilli taşınmazlarda çevre, can ve mal güvenliğine yönelik geçici güvenlik önlemlerinin alınması hususunu Fen İşleri Müdürlüğüne bildirmek, Mail-i İnhidam durumunda olan ve/veya tehlike arz eden
Tescilli Kültür Varlığı taşınmazlara ilişkin Tespitleri Koruma Bölge Kurulu Müdürlüğüne iletmek, alınacak/alınan Kurul Kararı doğrultusunda 3194 sayılı İmar Kanununun 39. Maddesi’ne göre işlemleri yürütmek,
g)Koruma Bölge Kurulu/Müdürlüğü tarafından talep edilmesi halinde 2863 sayılı Kanunun Tespit ve Tescil Yönetmeliği doğrultusunda taşınmazların tescillenmesine
yönelik Kurum Görüşü hazırlamak ve iletmek.
ğ) Bağlı bulunduğu amirin vermiş olduğu benzer görevleri yerine getirir.
Arşiv Birimi:
a) Arşiv yönetmeliği çerçevesinde hizmetler yürütülür.
b) Arşivdeki evrakların dosyalama talimatına göre düzenli tutulması sağlanır.
c) Müdürlük elemanlarınca arşivden talep edilen dosyalar zamanında temin ve teslim
edilir.
ç) Talep edilen ve teslim edilen dosyalar zimmet karşılığında şubelere, Yapı Kontrol Müdürlüğü, Ruhsat Denetim Müdürlüğü ve Plan ve Proje Müdürlüğü’ne teslim edilir veya alınır.
d) Arşivdeki evrakların ve dosyaların daha düzenli tutulması ve korunması için gerekli
önlemler alınır.
e) Bağlı bulunduğu amirin vermiş olduğu benzer görevleri de yerine getirilir.
Yönetmeliklere hızlı erişim için link: https://www.izmimod.org.tr/mesleki-hizmetler/mevzuat